Monitor Audio GS60 vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Monitor Audio GS60 vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Tom75 12-10-2010

Sinds een half jaar in het bezit van de monitor audio gs60 speakers en ook bijpassende center.
Tweedehands heb ik deze speakers voor een goed prijs kunnen kopen en ze bevallen mij uitstekend. De speakers kunnen met ieder muziekgenre goed overweg(zeer allround) en zijn ook zeer goed met HT materiaal.
Wel zijn er een paar aandachtspunten om de speakers echt goed te laten klinken. Ze hebben goede versterking nodig, een AV receiver zal niet het beste uit deze speakers halen. Ik heb zelf een plinius 8200p eindversterker op mijn marantz SR8002 aangesloten en dit geeft een zeer goed resultaat. Voor een goed basweergave moeten de speakers vrij ver naar binnen gedraaid worden. Pas op met componenten die de nadruk op de hoge tonen leggen, omdat de speakers al vrij sterke hoge tonen hebben kan dit net teveel worden. Zelf heb ik voor de aanschaf nog geluisterd naar oa Focal chorus 816W/826/836 (teleurstellend in mij ogen), Kef XQ 40 (ook zeer mooi), proac studio 140 (voor de prijs een mooie speaker, de stemmen kwamen alleen niet zo goed los van de speaker), dynaudio 72se (niet echt bijzonder vond ik). Al met al zeer tevreden met de MA GS60 en ik kan ze iedereen aanraden (wel eerst zelf luisteren uiteraard).

den beer 04-06-2009

De speakers zijn nu 1 week in mijn bezit en zijn aangesloten op een Onkyo TX-SR876.

Waar ik vroeger altijd lag te prullen met de loudness en de bass, speel ik nu alles op direct af en krijg ik het geluid dat ik altijd al wou.

Ik heb de walnoot versie gekocht voor 2800€ in Antwerpen (richtprijs in België is 3000€).